🦠LOCKDOWN SPECIÁL #7 – Čas se pověsit

Opatření se uvolňují a zase zpřísňují, 🦠LOCKDOWN SPECIÁL pokračuje! Pokud je toho na vás už trochu moc a občas máte chuť někam se pověsit, jste tady správně. Jak si pořádným zavěšením zpestřit procházku a navíc pěkně potrápit ruce, o tom bude řeč s OCR závodníkem Petrem Vinickým.

Vis je cvik, k jehož provedení není potřeba žádná zvláštní příprava. Patří k tréninku na workoutovém hřišti, nebo doma na hrazdě mezi dveřmi. My jsme si o zavěšování se povídali v Dolním Bousově na Petrově „osobním“ OCR hřišti, které mimochodem opravdu stojí za návštěvu. Pěkně se pověsit ale můžete kdekoliv, všímavý sportovec si poradí i na procházce v lese nebo ve městě.

  • Střídání materiálů a průměrů tyčí, na kterých vis vyzkoušíte, zefektivní trénink. Kromě toho se vyplatí střídat i polohu rukou při úchopu.

  • Vis by měl být aktivní cvik, při kterém kromě rukou, které se drží, pracují také ramena, záda a lopatky. Důležité je neviset v ramenou, ale zatáhnout lopatky a srovnat ramena. Kromě toho, že tím posílíte další partie těla, je to šetrnější pro vaše ramenní klouby.

  • Na zřeteli mějte také šířku úchopu. Čím bude užší, tím intenzívněji budou pracovat paže. Naopak při širším úchopu se více zapojí záda.

Kromě toho, že je vis zajímavé zpestření tréninku, výběhu, nebo procházky, případně – pokud se vás potká víc – soutěžní disciplína, má jeho dobré zvládnutí ještě jeden efekt. Vis je první krok ke zvládnutí shybu a to je cvik, jehož osvojením se z gaučáka stává přinejmenším sportovec – začátečník. A to by o lockdownu nemusel být špatný cíl!

Share on facebook
Share on twitter

Doporučujeme

🦠LOCKDOWN SPECIÁL #9 – Večerníčkova dobrodružství

Devátým dílem 🦠LOCKDOWN SPECIÁL končí. V předchozích osmi epizodách jsme hledali způsoby, jak si zpříjemnit časy, které nepřejí sportu ani dobrodružství. V posledním díle bude řeč o tom, že aktivit, co jste ještě nestihli objevit je pořád dost a nikdy není pozdě, se do některé z nich pustit. Se svou novou vášní vás tentokrát seznámí Jarda Koller.

Tlachtli, v češtině „pelota“ – indiánský masakr (nejen) gumovým míčem

Přemýšleli jste někdy, jaký je vůbec nejadrenalinovější sport světa a historie? Base jump? Fre solo lezení? Při svém putování Mexikem jsem narazila na sport, který je nejen mnohem starší, ale svou napínavostí si s předchozími jmenovanými v ničem nezadá. Španělsky se mu říká juego de pelota, česky prostě pelota.

Meditace – nejklidnější cesta ke zdraví

Meditace je cvičení záměrného soustředění mysli, všímavost bez hodnocení. To může znít složitě, praxe je však kouzelně jednoduchá. Stačí prostě soustředit všechnu svoji pozornost na jeden jev. Například na dech. K tomu začít a cítit pozitivní účinky stačí najít dvě minuty denně.